Tuesday, November 29, 2011

Livet på universitetet

Eftersom vi her ovre for at studere tilbringer vi naturligt rigtig meget tid på universitetet. Vi er på universitetet hver dag, da jeg har forlæsninger mandag, onsdag og fredag fra. 11.00 - 11.50 plus tirsdag og torsdag fra 8.00 - 11.00 og igen fra 17.00 - 18.20. Emil har forelæsninger tirsdag og torsdag, men mange timer lige i strej. 
Universietet er rigtig fint og forholdsvis nyt (blev vist nok bygget i 1960). Hele området fyldt med eukalyptus træer, som er rigtig fine. Især er skovbunden ret flot, da træerne taber barken som ligger sig som et fint barktæppe. 


Udsigt mod hovedområdet på campus. Til højre i billedet er de fine træer og til venstre er Department of Cognitive Science.  
Inde i skoven er der gemt nogle træer der er lave af jern, men de passer rigtig fint ind i resten. To af træerne er lidt specielle da et af den engang imellem synger en lille sang og det andet holder af og til taler. Emil har hørt det holden en Obama tale. 
 For at holde sig til stilen med træer og skov er hovedbiblioteket designet som et træ. Det er godt nok lavet af beton og glas, men med lidt fantasi kan man godt få en stamme og trækrone ud af det. 


Geisel Library. Rigtig fint i solen. 

Hovedindgangen til biblioteket. Her står der også et træ af metal, men dette kan ikke noget specielt.
Udover at studere har jeg også brugt en del tid på universitetets sundhedsklinik. Jeg har nemlig pådraget mig en skade, som jeg bilder mig selv ind stammer fra for meget læsning i de behagelige stole på biblioteket. Jeg har nemlig fået betændelse ved mit haleben, en såkaldt Pilonidal Cyste. Jeg skåret den op d. 31. oktober og det er stadig ikke helet endnu, så jeg er en flittig gæst ved de flinke flinke sygeplejesker på klinikken. Jeg er begyndt på min anden omgang af antibiotika, og håber det hjælper med at få såret til at hele op. Alle på klinikken er rigtig søde og de kender mig alle sammen nu, men jeg har nok også været der sammenlagt 15 gange inden for den sidste måned. En af sygeplejeskerne kalder mig 'frequent flyer'

Indgangen til Student Health Centre. Heldigvis ligger det på campus, så jeg er altid lige i nærheden.  
 Hvis det skulle ske (hvilket det gør ret tit), at vi ikke kan nå hjem i ordentlig tid til at få lavet aftensmad hjemme, sker det at vi spiser på uni. Der er masser af muligheder: mexikansk, græsk, indisk, kinesisk og en masse andet, så vi får en dejlig varieret kost. 


Udsigt over den udendørsspiseafdeling

No comments:

Post a Comment